232

جنگ نرم

نقد و بررسی عوامل ضد فرهنگی غرب

سری داستان اسباب بازی ها

قسمت 1 : سلنا گومز

منبع: سایت روشنگری

لینک دریافت کلیپ (کیفیت بالا) از سایت منبع : دریافت

لینک کلیپ در آپارات : http://www.aparat.com/v/xsz7U

متن خلاصه کلیپ : 

نام: سلنا گومز

سال شروع: 2007

کشور: آمریکا

پشتیبان: دیزنی

محصول دیگری از کمپانی آمریکایی صهیونیستی دیزنی معرفی سلنا گومز است . والت دیزنی به عنوان یکی از ارکان نظام رسانه ای غرب در حوضه ی کودکان و نوجوانان با حمایت از سلنا گومز و با الگو سازی از او برای نوجوانان و میدان دادن به او برای رسیدن به اهداف خود باز هم مسئله ی بی عفتی و ناهنجاری های اخلاقی را ترویج می کنند .

اعتراف گومز

خود گومز درباره ی یکی از فیلم های ناهنجارش می گوید: در این فیلم شخصیتی که من نقش او را بازی می کنم ، یک آدم ترسو است و اما با آدم های مختلف سیگار می کشد و به نوعی با آنها ارتباط بر قرار می کند ، به همین دلیل وقتی طرفدارن کم سن و سال و نوجوان خودم را می بینم به آنها توصیه می کنم که این فیلم مرا تماشا نکنند و فقط کنسرت های مرا نگاه کنند . و وقتی که والدین آنها از من می پرسند که آیا این حرف من جدی است یا نه ؟ به آنها می گویم: بله کاملا جدی ست .

ترویج جادوگری

البته مسئله کاملا جدی ست ، چرا که حتی به ناهنجاری های اخلاقی هم ختم نمی شود . ترویج جادوگری یکی دیگر از دغدغه های دیزنی ست که در دو فیلم "یک داستان دیگر از سیندرلا"  و  "برنامه حفاظت از شاهزاده" با بازی سلنا گومز به تصویر کشیده شده است . ترویج جادوگری در واقع به هم ریختن فضای واقعیت و خیال در ذهن مخاطب نوجوان است به نحوی که ارزش های افسانه ای شخصیت های فیلم برای کودکان و نوجوانان مخاطب آن فیلم ها به صورت ارزش های واقعی در می آیند.

برهنگی

اما به نظر سنجی دانشگاه مرکزی فلوریدا نیمی از کودکان دختر سه تا شش ساله نگران تناسب اندام خود هستند. برهنگی سلنا گومز و ستارگانی چون او در ساختن تصویری خیالی و فرهنگ سازی از زندگی ایده‌آل غربی برای نوجوانان تاثیر بسزای داشته است. چنان که بنا به یک نظر سنجی  صورت گرفته توسط خبرگزای اسوشیتت پرس و شبکه ان تیوی در سال 2009 که با مشارکت دختران و پسران 14 تا 17 ساله صورت گرفته است ، نشان می دهد: نوجوانان یا تصویر برهنه‌ی خود را برای کسی می فرستند یا تصویر برهنه‌ی شخص دیگری را دریافت می کنند.

درآمد ضد فرهنگی

افسار گسیختگی اخلاقی در رسانه های آمریکا صرف پر کردن جیب شرکت های بزرگی چون دیزنی می شود ، فیلم مونت کارلو با بازی گومز طی یک هفته 7،600،000 هفت میلیون ششصد هزار دلار به جیب تهیه کنندگانش سرازیر کرد.

زوج رسانه ای

پس از مدتی رابطه ی سلنا گومز با خواننده ای به نام جاستین بیبر مورد توجه رسانه ها قرار گرفت و به این ترتیب الگویی که برای کودکان و نوجوانان از سوی رسانه های آمریکا مطرح شده در واقع الگوی زوج گومز بیبر بوده است.

نفوذ فرهنگی در ایران

متاسفانه با نفوذ ماهواره ها کارکتر های چون گومز در داخل ایران نیز مطرح شدند و علاوه بر جهت‌دهی به طرز پوشش لباس ، آرایش موی سر و  تمام شئونات ظاهری دختران اندیشه ، طرز فکر و اسلوب زندگی غربی را نیز به مخاطبان خود تحمیل می‌کند.